• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۵/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 637
  • کد خبر : ۳۵۴۷
next    /  2 prev
حضور مدیر عامل شركت آبفای شهری استان سمنان در برنامه زنده تلویزیونی پرسمان در مركز صداوسیمای مركز سمنان
حضور مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان سمنان در برنامه زنده تلویزیونی پرسمان در مرکز صداوسیمای مرکز سمنان
به گزارش روابط عمومی آبفای استان دکتر طاهری مدیر عامل شرکت دربرنامه گزارش خبری سیما (برنامه پرسمان) در صدا و سیمای مرکز سمنان .....

به گزارش روابط عمومی آبفای استان دکتر طاهری مدیر عامل شرکت دربرنامه گزارش خبری سیما (برنامه پرسمان) درصدا و سیمای مرکز سمنان حضور یافت .

در این برنامه طاهری بیان داشت: در 8 شهرستان استان سمنان و20 شهر استان تعداد 262 هزارمشترک آحاد آب و حدود 64 هزار مشترک آحاد فاضلاب را تحت پوشش خدمات رسانی داریم. این شهرها وشهرستانها 100درصد مشترکین شهری تحت پوشش خدمات آب و 27 درصد هم تحت پوشش خدمات جمع آوری دفع فاضلاب هستند.

وی درمورد بارندگیهای سال جاری و وضعیت منابع آبی استان بیان داشت: امسال به لطف خداوند و با بارندگیهای که در بهارداشته ایم . خوشبختانه در شهرها یی مانند سمنان ، گرمسار، آرادان ، ایوان کی ، دامغان ، سرخه که از منابع آبی سطحی وزیر سطحی و چشمه ها و قنوات استفاده می کنند، مشکلات به حداقل رسید ولی در شهر شاهرود که تنها منابع تامین آب شرب، قنات و چاهها می باشند، در پیک مصرف با کمبود حدود 150 لیتر در ثانیه آب شرب روبرو هستیم .

در شاهرود و بعضی از مناطق عمق چاههای تامین آب شرب به 300 متر رسیده است ، این بارندگی ها در بازه زمانی کوتاه مدت تاثیر فوری ندارد ، تاثیر بارندگی در دراز مدت می تواند روی منابع آب زیرزمینی اثر داشته باشد . درحدود 15 سال گذشته شرایط خشکسالی را داشته ایم و مستمرا از منابع آب زیر زمینی استفاده و برداشت شده است . در دو دهه قبل عمق چاههای آب شرب در محدوده شهرها ویا نزدیک شهرها بین 120 تا 150 متری بوده است ، اما امروزه عمق چاه ها به 250 تا 300 متر رسیده است .

مصرف آب شرب شهر شاهرود در زمان پیک مصرف حدود 750 لیتر در ثانیه می باشد و این درحالی است که حدود 600 لیتر بر ثانیه برداشت آب از قنات و چاهها داریم و در ایام پیک مصرف و روزهای گرم تابستان حدود 50 لیتر در ثانیه هم سایر سازمانها مثل راه آهن ، دانشگاه ، علوم پزشکی ، البرز شرقی و کارخانه سیمان شاهرودکه کیفیت مناسب برای شرب دارند اجاره آب داشته ایم ودر حال حاضر 100 لیتر درثانیه کمبود آب در شهر شاهرود را شاهد هستیم و تمهیداتی را جهت سربه سر نمودن تولید ومصرف آب شرب انجام داده ایم .

در سال گذشته مجوز 3 حلقه چاه را در حاشیه ساحلی ویک حلقه چاه دیگر را در شهرک سرور گرفته ایم و مراحل حفاری آنها تا ابتدای تابستان سال جاری به اتمام رسیده است که یک حلقه از این چاهها طی همین هفته آماده بهره برداری شده است ، اما مهمتر از تامین موقت آب شرب،باید در خصوص مدیریت مصرف هم اقدام کنیم ، در این دو هفته گذشته با استاندار محترم و فرماندار محترم و معاون محترم عمرانی و نماینده مردم شریف شهرستانهای شاهرود ومیامی و مسئولین استان ، جلسات کمیته بحران را چه در استان وچه در شاهرود برگزار کرده ایم ،

 

یکی از تمهیداتی که در این شرایط می توان خیلی سریع پاسخگو باشد بحث مدیریت مصرف مشترکین پر مصرف و جداسازی فضای سبز شهری است ، الحمدا... شهر شاهرود از فضای سبز خیلی خوبی برخوردار است قرار براین شد که ما تانکرها ی آب غیر قابل شرب را در اختیار عزیزان شهرداری قراردهیم . و همچنین انشعابات آب شهری که برای فضای سبز استفاده می شود را در پیک مصرف تابستان استفاده نگردد و همچنین اطلاع رسانی که توسط شبکه های اجتماعی و صدا وسیما انجام شده است ، باعث گردیده شهروندان عزیز همکاری بسیار خوبی در این مدت داشته باشند و الحمدا... در این روزها به یک نقطه سربه سرتولید و توزیع آب شرب در شاهرود رسیده ایم .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0