• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ 
  • تعداد بازدید : 1207
  • کد خبر : ۳۵۶۴
برگزاری ششمین جلسه اخلاق اداری و سبك زندگی در شركت آبفا شهری استان سمنان
برگزاری ششمین جلسه اخلاق اداری و سبک زندگی در شرکت آبفا شهری استان سمنان
ششمین جلسه کلاس درس اخلاق و مناسبات اداری و سبک زندگی اسلامی با موضوع اهمیت نماز اول وقت و نماز جماعت از منظر امام حسین (ع) در سالن همایش ....

ششمین جلسه کلاس درس اخلاق و مناسبات اداری و سبک زندگی اسلامی با موضوع اهمیت نماز اول وقت و نماز جماعت از منظر امام حسین (ع) در سالن همایش آبفای شهری استان برگزار گردید به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، حجت الاسلام والمسلمین نجار مدرس حوزه و دانشگاه در این جلسه فرهنگی بیان داشت :

یکی از واجباتی که در همه ادیان وجود داشته و در اسلام هم وجود دارد واجب نماز است نباید تصور کنیم که نماز فقط در اسلام بوده ، نه در همه ادیان بوده وهمه انبیای الهی نماز می خواندند و مردم را به خواندن نماز توصیه می کردند ، منتها شکل و سیاق نماز در ادیان گذشته متفاوت بوده است ، این سیر به همین صورت طی شده است تا به اسلام رسیده که به حد اعلای خودش رسید. نماز در اسلام کامل شد ، پیغمبر (ص) که آمدند نماز را به این شکلی که شما الان می خوانید ارائه دادند و فرمودند تا قیامت اگر می خواهید خدا را عبادت کنید در چهارچوب فریضه نماز باید به این شکل ادا شود.

 وی افزود :انسان مسلمان از همان بدو تولدش با فرهنگ نماز آشنا می شود نوزاد وقتی به دنیا می آید در گوش سمت راست او اذان و در گوش سمت چپ او اقامه می گویند روی ریل نماز قرارش می دهند و وقتی قرار است از این ریل خارج شویم برای ما هم نماز می خوانند ، انسان وقتی می میرد باز هم برایش نماز می خوانند ، ابتدا و انتهای عمر یک مسلمان به فرهنگ نماز است ، همه لحظات انسان آغشته به این فرهنگ ناب اسلامی است ( فرهنگ نماز ) .

 در ادامه نجار در باره اهمیت نمازگفت :  جالب است اسلام به هر بهانه ای می خواهد ما را به انجام و اقامه نماز سوق دهد،  شما نگاه کنید هر اتفاق و هر بلا ی می افتد چه آسمانی وچه زمینی فرموده اند بروید نماز بخوانید ( زلزله ، ماه گرفتگی ، خورشید گرفتگی ) این بخاطر این است که مارا با فرهنگ نماز و اهمیت آن مانوس کنند .

 حجت الاسلام نجار گفت : بارزترین خصوصیت نماز چیست : نماز باید مقرب باشد ، یعنی اینکه ما را به خدا نزدیک کند ، نمازی که انسان را به خدا نزدیک نکند ، سیستم آن مشکل دارد و درست کار نکرده است ، بعضی از نمازها ما را ازخدا دور می کند ، کسی که نماز را از روی ریا بخواند نه تنها به خدا نزدیک نمی شود بلکه از خدا وند دور هم می شود .

وی افزود : چه نمازی مقرب است ، نماز باید بین ما وخدا ارتباط قلبی و روحی و عاطفی ایجاد کند ، این یک ملاک است ، وقتی نماز می خوانید باید احساس شود که با کسی که حرف می زنید او را دوست داریم و او هم ما را دوست دارد ، این موضوع خیلی اهمیت دارد ، باید بین ما و خدا حالت قلبی ایجاد شود .

برای انسان نماز باید مهم باشد ، انسان باید برای نماز اهتمام قائل باشد ، نماز باید برای ما دغدغه بیاورد . هرچقدر ما برای نماز اهمیت قائل باشیم نماز هم برای ما اهمیت قائل می شود ما را رشد و سیر می دهد ما را به خداوند نزدیک تر می کند .

 

حضرت زهرا (س) از پیامبر (ص) سوال کرد یا رسول ا.. اگر کسی نسبت به نماز بی اهتمام باشد و نماز را سبک بشمارد خداوند چگونه با او معامله می کند ، پیامبر فرمودند : خداوند او را به پانزده بلا دچار می کند شش بلا در دنیا سه بلا در زمان مرگ سه بلا در عالم برزخ و قبر و سه بلای دیگر را هم در قیامت ، آنهای را که در دنیا دچار می شود ، برکت از عمرش می رود ، برکت از رزق و روزیش می رود ، خدای متعال سیمای صالحین را از چهره او می گیرد ، هر کاری انجام دهد پاداشی ندارد ، دعای او مستجاب نمی شود ، از دعاهای دیگران هم بی بهرهمی ماند . در زمان مرگ ، خوار و ذلیل می میرد ، گرسنه و تشنه می میرد . در قبر نیز ، خداوند فرمود فرشته ای را بر او برمی گزیند که آسایش را از او سلب کند ، قبرش تنگ و تاریک می شود ، در قیامت خوار و تحقیر می شود ، ، خدا وند با نظر رحمت به او نگاه نمی کند و رحمتش را از او بر می گرداند .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0