• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ 
  • تعداد بازدید : 2212
  • کد خبر : ۷۸۸۹
next    /  3 prev
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان سمنان؛ ارسال بیش از 200 اثر به دبیرخانه اولین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان
نشستی با حضور طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و اعضای ستاد اطلاع رسانی اولین جشنواره آب و رسانه به منظور برنامه ریزی چگونگی برگزاری اولین جشنواره آب و رسانه در استان به میزبانی شرکت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد....

به گزارش روابط عمومی آبفای استان سمنان، طاهری در این نشست گفت : ابتدایی ترین نیازهای انسان تا تولید آخرین فن آوری ها وابسته به آب است، استان کویری سمنان از لحاظ جغرافیائی در منطقه گرم و خشک واقع شده و ضمن اینکه کاهش بارندگی در سال جاری و تداوم خشکسالی و محدودیت منابع آب، اهمیت این مایه بی بدیل را دو چندان می سازد، به همین منظور اولین جشنواره با بخش های خبر، عکس، گزارش، موشن‌گرافیک، مصاحبه، فیلم کوتاه و پادکست با محوریت «آب و رسانه» و با مشارکت اصحاب رسانه در استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: اولین جشنواره آب و رسانه با محورهای چگونگی نقش رسانه در پیشگیری و مهار بیماری کرونا و مدیریت مصرف آب، توانایی و آگاهی رسانه در مسائل آبی، نقش محوری رسانه در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب، بحران آب و نقش رسانه ها،  استفاده از ابزار هنر برای ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حساس نمودن افکار عمومی نسبت به مساله حفاظت از منابع آبی و بازچرخانی آب در صنعت و محیط زیست،  اقتصاد آب و مدیریت مصرف آب، فرهنگ شهروندی و مدیریت مصرف آب و مستندسازی فعالیت ها و پیشرفت های حاصل شده در صنعت آب و فاضلاب می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از ارسال بیش از 200 اثر به اولین جشنواره آب و رسانه در این استان خبر داد و از فعالان رسانه ای خواست تا در اطلاع رسانی ارسال آثار با توجه به مهلت باقیمانده که تا 31 شهریورماه است اقدام نمایند.

طاهری با بیان اینکه به برگزیدگان اول تا سوم در هر بخش، جوایزی اهدا می‌شود افزود: شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است و علاقه مندان برای شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی دبیرخانه جشنواره  www.sww.ir  مراجعه نمایند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، فرهنگ سازی برای ترویج الگوی مصرف با توجه به شرایط منابع آبی استان سمنان و کشور را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: اعمال الگوی مدیریت مصرف آب نیازمند فرهنگ سازی از طریق جشنواره های خبری و رسانه ای است.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر تلاش برای برگزاری جشنواره آب و رسانه به صورت ملی از سال آینده گفت و افزود: فرهنگ سازی برای اعمال الگوی مدیریت مصرف آب را از طریق برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری می توان در جامعه انجام داد که با توجه به شرایط خطیر منابع آبی در استان سمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی رسانه ها و خبرنگاران را مهمترین بخش جامعه فرهنگی دانست و با اشاره به منابع آبی استان سمنان گفت: رسانه ها نقش بسزایی در فرهگ سازی مصرف آب در جامعه دارند و باید به رسالت خود در این خصوص بپردازند.

فلاح، سمنان، را استانی رسانه ای معرفی کرد و بیان داشت: مردم این استان نیز توجه خاصی به رسانه ها دارند و این استان در بحث تشکل های رسانه ای نیز همواره جزء اولین ها بوده و در کشور دارای جایگاه ویژه است.

یادآور می شود: در پایان نشست هر یک از اعضای ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره، نظرات و پشنهادات خود را در جهت هر چه بیشتر مشارکت عمومی در این جشنواره و نحوه داوری عنوان و به جمع بندی نهایی رسیدند.

گفتنی است:  این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، استانداری سمنان، شهرداری سمنان و تشکل های انجمن خبرنگاران و خانه مطبوعات برگزار می شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0